a fizika alapfogalmai középiskolásoknak
- 10 000 db
"A könyv elsősorban a középiskolás diákok mindennapi munkájához kíván segítséget nyújtani tizenhárom éves kortól bármelyik iskolatípusban és évfolyamon. Szerkezete független az oktatásban használatos különböző fizikatankönyvek felépítésétől. Az egyes témakörök - általános fogalmak, mechanika, rezgések és hullámok, deformálható testek, hőtan, elektromosság és mágnesség, fénytan (optika), áramvezetés folyadékokban és gázokban, a speciális relativitáselmélet alapvető következtetései - a hagyom...<br />
<br />
"A könyv elsősorban a középiskolás diákok mindennapi munkájához kíván segítséget nyújtani tizenhárom éves kortól bármelyik iskolatípusban és évfolyamon. Szerkezete független az oktatásban használatos különböző fizikatankönyvek felépítésétől. Az egyes témakörök - általános fogalmak, mechanika, rezgések és hullámok, deformálható testek, hőtan, elektromosság és mágnesség, fénytan (optika), áramvezetés folyadékokban és gázokban, a speciális relativitáselmélet alapvető következtetései - a hagyom...
Következő »
"A könyv elsősorban a középiskolás diákok mindennapi munkájához kíván segítséget nyújtani tizenhárom éves kortól bármelyik iskolatípusban és évfolyamon. Szerkezete független az oktatásban használatos különböző fizikatankönyvek felépítésétől. Az egyes témakörök - általános fogalmak, mechanika, rezgések és hullámok, deformálható testek, hőtan, elektromosság és mágnesség, fénytan (optika), áramvezetés folyadékokban és gázokban, a speciális relativitáselmélet alapvető következtetései - a hagyom...
Következő »
A fizika alapfogalmai középiskolásoknak - 2., bővített kiadás<br />
<br />
"A könyv elsősorban a középiskolás diákok mindennapi munkájához kíván segítséget nyújtani tizenhárom éves kortól bármelyik iskolatípusban és évfolyamon. Szerkezete független az oktatásban használatos különböző fizikatankönyvek felépítésétől. Az egyes témakörök - általános fogalmak, mechanika, rezgések és hullámok, deformálható testek, hőtan, elektromosság és mágnesség, fénytan (optika), áramvezetés folyadékokban és gázokban, a speciális relativitáselmélet alapvető következtetései - a hagyományosnak mondható sorrendben követik egymást. A könyvet haszonnal forgathatja tanárszakos egyetemi hallgató, pályakezdő tanár vagy egyetemi felvételire készülő jelölt is.A könyv nem helyettesíti az iskolai tanórát és legfőképpen a tanári magyarázatot, de hathatós segítséget nyújthat azoknak, akik törekszenek arra, hogy megszerzett ismereteiket színvonalasan tudják szóban és írásban is megfogalmazni."
Következő »
A Középiskolás leszek! című sorozat az általános iskola hatodik és nyolcadik osztályában tanuló diákoknak kíván hasznos segítséget nyújtani a középiskolai felvételire való felkészülés során. Az iskolák által egyre szélesebb körben használt központi felvételi vizsgateszteket mintául használva, a vizsgakövetelményeknek megfelelően állítottuk össze a könyvek anyagát. Munkánk során a legkorszerűbb tankönyveket és tudásanyagot használtuk fel. A köteteket csoportos felkészülésre ajánljuk, de alka...
Következő »
A Középiskolás leszek! című sorozat az általános iskola hatodik és nyolcadik osztályában tanuló diákoknak kíván hasznos segítséget nyújtani a középiskolai felvételire való felkészülés során. Az iskolák által egyre szélesebb körben használt központi felvételi vizsgateszteket mintául használva, a vizsgakövetelményeknek megfelelően állítottuk össze a könyvek anyagát. Munkánk során a legkorszerűbb tankönyveket és tudásanyagot használtuk fel. A köteteket csoportos felkészülésre ajánljuk, de alka...
Következő »
A hagyomány olyan szellemtörténeti dokumentumok, kozmozófiai és misztikus-mágikus törvények összessége, amelyek éppen annyira elévülhetetlenek, mint az univerzum konstrukciójának törvényei. Ezek a hagyományok tartalmazzák például az analógiák tanát, az ember kozmikus származásának dokumentumait, az anyag megváltásának és a szellem felszabadításának misztériumát. A hagyományok örökítik át nemzedékről nemzedékre - immár évtízezredek óta - az ember és Isten közötti érintkezés örök szimbólumkul...<br />
<br />
A hagyomány olyan szellemtörténeti dokumentumok, kozmozófiai és misztikus-mágikus törvények összessége, amelyek éppen annyira elévülhetetlenek, mint az univerzum konstrukciójának törvényei. Ezek a hagyományok tartalmazzák például az analógiák tanát, az ember kozmikus származásának dokumentumait, az anyag megváltásának és a szellem felszabadításának misztériumát. A hagyományok örökítik át nemzedékről nemzedékre - immár évtízezredek óta - az ember és Isten közötti érintkezés örök szimbólumkul...
Következő »
A hagyomány olyan szellemtörténeti dokumentumok, kozmozófiai és misztikus-mágikus törvények összessége, amelyek éppen annyira elévülhetetlenek, mint az univerzum konstrukciójának törvényei. Ezek a hagyományok tartalmazzák például az analógiák tanát, az ember kozmikus származásának dokumentumait, az anyag megváltásának és a szellem felszabadításának misztériumát. A hagyományok örökítik át nemzedékről nemzedékre - immár évtízezredek óta - az ember és Isten közötti érintkezés örök szimbólumkul...
Következő »
Középiskolás leszek! - Magyar nyelv és irodalom - Plusz - Négyosztályos középiskolába készülőknek<br />
Következő »
Honti Katalin dramaturg, esszéista, műfordító, alternatív drámapedagógus. Színház című könyve a színház történetének legfontosabb állomásait mutatja be a görögöktől az abszurd színházig, hangsúlyozottan a színház, és nem a drámaírás szempontjából. A rövid, világos és áttekinthető mű célja, hogy egy-egy korszak színházát élményszerűen jelenítse meg.
Következő »
Villányi Attila korábban is népszerű könyve mind tartalmában, mind megjelenésében megújult...
Következő »
"A kínai gondolkodás és kultúra alapfogalmai" alatt olyan fogalmakat, kulcsszavakat vagy kifejezéseket értünk, amelyeket kínaiak alkottak meg vagy kezdtek el használni, és amelyek a kínai filozófia, embereszmény, gondolkodásmód és értékrend alapköveit képezik. Ezek az alapfogalmak a kínaiaknak a természetről és társadalomról évezredek alatt felhalmozódott tapasztalatának és gondolkodásának lenyomatát tárják elénk; a kínai emberek bölcsességét, mélyreható szellemi törekvéseit, valamint gondo...
Következő »
Irodalom tankönyvünk gimnazisták, középiskolások számára készülő sorozatunk első darabja. A nagy ókori civilizációktól Balassiig öleli föl a tananyagot, időrendes tárgyalásban. A megszokottól némileg eltérő újdonságok: a Bibliából két kötelező van: a Genezis és Máté evangéliuma; helyet kapott a hellenizmus, illetve a római ezüstkor és hanyatlás kora, Hénokh apokrifje stb. A szokványos műelemzés jellegű leírások helyett inkább irodalomtörténeti háttéranyagra épül a megközelítés, amit alapvető monográfiákból, forrásokból vett idézetek támogatnak, például Josephus Flavius, Eckhardt mester, Arisztotelész, Adamik Tamás, Huizinga, Dante levele Cannograndéhoz, Horváth János, Burckhardt, Platón és a neoplatonisták, Szerb Antal, Géher István, Eckhardt Sándor és Klaniczay. Ugyanakkor a szerző személyes véleménye és interpretációja is leplezetlenül érvényesül. Néhol pedig magyarázatok helyett rávezető kérdésekkel találkozunk. AMTAK Tankönyvek, segédkönyvek 162 oldal Kötés: puhatáblás ragasztott ISBN: 9789638800602 Szerző: Huszár János<br />
<br />
Irodalom tankönyvünk gimnazisták, középiskolások számára készülő sorozatunk első darabja. A nagy ókori civilizációktól Balassiig öleli föl a tananyagot, időrendes tárgyalásban. A megszokottól némileg eltérő újdonságok: a Bibliából két kötelező van: a Genezis és Máté evangéliuma; helyet kapott a hellenizmus, illetve a római ezüstkor és hanyatlás kora, Hénokh apokrifje stb. A szokványos műelemzés jellegű leírások helyett inkább irodalomtörténeti háttéranyagra épül a megközelítés, amit alapvető monográfiákból, forrásokból vett idézetek támogatnak, például Josephus Flavius, Eckhardt mester, Arisztotelész, Adamik Tamás, Huizinga, Dante levele Cannograndéhoz, Horváth János, Burckhardt, Platón és a neoplatonisták, Szerb Antal, Géher István, Eckhardt Sándor és Klaniczay. Ugyanakkor a szerző személyes véleménye és interpretációja is leplezetlenül érvényesül. Néhol pedig magyarázatok helyett rávezető kérdésekkel találkozunk. AMTAK Tankönyvek, segédkönyvek 162 oldal Kötés: puhatáblás ragasztott ISBN: 9789638800602 Szerző: Huszár János
Következő »
Történelmi atlasz középiskolásoknak<br />
<br />
Kiadványunk segítséget nyújt az érettségire való felkészüléshez és eredményesen használható az érettségi vizsgán is. <br />
<br />
<br />
<br />
Színes tablóoldalak:<br />
<br />
A Föld keletkezése;<br />
<br />
Az élet fejlődése és a hominidák evolúciója;<br />
<br />
Szent helyek és nevezetes vallási központok;<br />
<br />
Térképtörténet;<br />
<br />
Történeti segédtudományok;<br />
<br />
<br />
<br />
Térképek:<br />
<br />
Több mint 260 térkép, táblázat és diagram<br />
<br />
<br />
<br />
Áttekintés:<br />
<br />
Párhuzamos kronológia;<br />
<br />
Kultúrtörténet;<br />
<br />
Tudomány- és technikatörténet
Következő »
Irodalom tankönyvünk gimnazisták, középiskolások számára készülő sorozatunk első darabja. A nagy ókori civilizációktól Balassiig öleli föl a tananyagot, időrendes tárgyalásban.
Következő »
Irodalmi atlasz a középiskolások számára<br />
<br />
A magyar és a világirodalmat két elkülönülő részben bemutató atlasz jól áttekinthetően tartalmazza a nagyobb stílustörténeti korokat a szépirodalom kezdeteitől, a korok meghatározó stílusirányzatain és a modernségen keresztül egészen a XXI. század irodalmáig. Az irodalomtörténet korszakainak bemutatásán túl a kiadvány hangsúlyt fektet az egyes művekre is, így megtalálható benne számos kötelező olvasmány térképes, elemző, szövegértelmezést segítő feldolgozása. (Pl. Antigoné, Rómeó és Júlia, Tartuffe, Candide, Anyegin, Goriot-apó, Kurázsi mama, Mario és a varázsló, Himnusz, Bánk bán, Csongor és Tünde, Az apostol, Toldi estéje, Az arany ember, Az ember tragédiája, Az a fekete folt, Beszterce ostroma, Jónás könyve, Édes Anna, Barbárok, Tóték, Iskola a határon) Új elem az atlaszban a szórakoztató irodalom áttekintése, valamint a korábbi film világa rész bővítése. A kiadvány lehetőséget kínál a tanulók foglalkoztatásához. A szövegek "szövegtérképes" feldolgozása segítséget jelent a megértésben és értelmezésében, kiegészítő segédanyagként a vizualitással teszi hatékonyabbá az értő olvasóvá nevelést. Az atlasz komoly segítség az érettségire történő felkészülésnél.
Következő »
A középiskolásoknak készült atlasz tartalmazza mindazokat az általános és tematikus térképeket, amelyek a kö?zép-, és az emelt szintű érettségi vizsgára való eredményes felkészüléshez szükségesek. Mozaik Kiadó Tankönyvek, segédkönyvek 160 oldal Kötés: keménytáblás, cérnafűzött ISBN: 9789636976620 Szerző: Farkas Judit Kiadás éve: 2020<br />
<br />
A középiskolásoknak készült atlasz tartalmazza mindazokat az általános és tematikus térképeket, amelyek a kö?zép-, és az emelt szintű érettségi vizsgára való eredményes felkészüléshez szükségesek. Mozaik Kiadó Tankönyvek, segédkönyvek 160 oldal Kötés: keménytáblás, cérnafűzött ISBN: 9789636976620 Szerző: Farkas Judit Kiadás éve: 2020
Következő »
Képes földrajzi atlasz középiskolásoknak<br />
<br />
A KÉPES FÖLDRAJZI ATLASZ KÖZÉPISKOLÁSOKNAK alapvetően a korábbi MS-4121T atlaszunkra épül. A korábban megszokott térképek döntő többsége az új atlaszunkban is szerepel, részben átdolgozva és frissítve. Az atlasz terjedelme 8 oldallal bővült. Jelentős szerkezeti és tartalmi változás, hogy minden Európán kívüli földrész esetén az eddigi éves csapadék helyett DECEMBER-FEBRUÁRI, illetve JÚNIUS-AUGUSZTUSI csapadék térképek szerepelnek. Újdonság az Európai Unió iparát bemutató térkép is. 30 fotóval illusztráltuk az emberfajtákat, valamint a Föld vallásait bemutató oldalakat. A földrészek népsűrűségét bemutató térképek mellé az egyes országok lakosságának vallási megoszlását és társadalmi fejlettségét bemutató oszlopdiagramok kerültek. Az érettségire való felkészülést segíti, hogy a középiskolai atlaszunkat bővítettük egyedi szerveződésű tájakat, országokat bemutató 8 térképpel, illetve 12 fényképpel. Az atlaszok JELRENDSZERE kisebb változáson ment keresztül. Egységesítettük az ércek jeleit, valamint színezéssel könnyebben olvashatóvá, illetve struktúráltabbá tettük az iparágak jelölését. Igazi újdonságként atlaszainkban megjelennek a szolgáltatás egyes területeinek jelei is (pl. logisztika, energiaszolgáltatás, telekommunikáció stb.).
Következő »
Irodalom I. középiskolások számára<br />
<br />
Irodalom tankönyvünk gimnazisták, középiskolások számára készülő sorozatunk első darabja. A nagy ókori civilizációktól Balassiig öleli föl a tananyagot, időrendes tárgyalásban. A megszokottól némileg eltérő újdonságok: a Bibliából két kötelező van: a Genezis és Máté evangéliuma; helyet kapott a hellenizmus, illetve a római ezüstkor és hanyatlás kora, Hénokh apokrifje stb. A szokványos műelemzés jellegű leírások helyett inkább irodalomtörténeti háttéranyagra épül a megközelítés, amit alapvető monográfiákból, forrásokból vett idézetek támogatnak, például Josephus Flavius, Eckhardt mester, Arisztotelész, Adamik Tamás, Huizinga, Dante levele Cannograndéhoz, Horváth János, Burckhardt, Platón és a neoplatonisták, Szerb Antal, Géher István, Eckhardt Sándor és Klaniczay. Ugyanakkor a szerző személyes véleménye és interpretációja is leplezetlenül érvényesül. Néhol pedig magyarázatok helyett rávezető kérdésekkel találkozunk.
Következő »
Középiskolai földrajzi atlasz<br />
<br />
Az atlasz több tekintetben változott a korábbi kiadásokhoz képest, az átalakítás és bővítés a szakképzés igényeit is figyelembe veszi (turizmusföldrajz), amelyet egyébként egy táblázat formájában a belső címlapon is jól láthatóan feltüntettünk. Az alábbi témakörökben új tematikus térképekkel egészült ki a atlasz: - A Magyarország részletlapokon a belföldi turizmus és idegenforgalom szempontjából lényeges látnivalók és események kerültek fel piktogramokkal ábrázolva. - Magyarország turisztikai régiói és idegenforgalmi tájegységei, egészségturizmus, aktív turizmus, borvidékek, borturizmus. - Az Európai Unió térképe után újabb tematikus térképeknek adtunk helyet az olyan új fogalmak térképi megjelenítésének, mint pl. a népességmozgások. - Új témák pl. az építészeti emlékek és történelmi emlékhelyek, az irodalmi emlékhelyek és könyvtárak a Kárpát-medencében, Európa jelentős építészeti emlékei (korok és stílusok). - Európa idegenforgalma (a nemzetközi turistaérkezések száma, idegenforgalmi bevételek az európai országokban, a vendégéjszakák és nemzetközi konferenciák száma Európa nagyvárosaiban) - Turizmus és látnivalók Ázsia, Afrika, Észak-, Közép- és Dél-Amerika országaiban, valamint Ausztráliában és Új-Zélandon. - Nemzetközi turistaérkezések száma régiónként és országonként Az atlasz érettségi felkészüléshez, felvételihez, egyetemi tanulmányokhoz egyaránt használható. Tankönyvfüggetlen, bármely tankönyvhöz alkalmazható és ajánlott.
Következő »
Homérosz: Odüsszeia Szophoklész: Antigoné Arisztophanész: Lüzisztraté Plautus: A hetvenkedő katona Dante: Isteni színjáték A lovagi irodalom: Trubadúrok és minnesängerek; Walther von der Vogelweide Szent István király intelmei Imre herceghez Anonymus: Gesta Hungarorum Kézai Simon: Gesta Hungarorum
Következő »
Kötelező olvasmányok tartalma és elemzése - Középiskolásoknak 2.<br />
<br />
Boccaccio: Dekameron Shakespeare: Romeo és Júlia Zrínyi Miklós: Szigeti veszedelem Corneille: Cid Racine: Phaedra Moliére: A fösvény Fazekas Mihály: Lúdas Matyi Voltaire: Candide vagy az optimizmus Goethe: Faust Schiller: Ármány és szerelem
Következő »
Kötelező olvasmányok tartalma és elemzése - Középiskolásoknak 3.<br />
<br />
Puskin: Anyegin Katona József: Bánk bán Madách Imre: Az ember tragédiája Jókai Mór: Egy magyar nábob Stendhal: Vörös és fekete Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés Tolsztoj: Anna Karenina Gogol: A revizor Mikszáth Kálmán: Beszterce ostroma Csehov: Három nővér
Következő »
Puskin: Anyegin Katona József: Bánk bán Madách Imre: Az ember tragédiája Jókai Mór: Egy magyar nábob Stendhal: Vörös és fekete...
Következő »
Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig Kafka: Az átváltozás Bulgakov: A Mester és Margarita Brecht: Kurázsi mama és gyermekei Márai Sándor: Egy polgár vallomásai Németh László: Iszony Orwell: Állatfarm Beckett: Godot-ra várva Márquez: Száz év magány Esterházy Péter: Függő
Következő »
A feladatgyűjteményt a gimnáziumokban és a szakgimnáziumokban tanulóknak ajánljuk, akik szeretnének sikeresen felkészülni kémiából a feleletekre, a dolgozatokra, a vizsgákra.
Következő »
Boccaccio: Dekameron<br>Shakespeare: Romeo és Júlia<br>Zrínyi Miklós: Szigeti veszedelem<br>Corneille: Cid<br>Racine: Phaedra<br>Moliére: A fösvény<br>Fazekas Mihály: Lúdas Matyi<br>Voltaire: Candide vagy az optimizmus<br>Goethe: Faust<br>Schiller: Ármány és szerelem
Következő »
Rendszerező kémia gyakorló középiskolásoknak (MS-3158)<br />
<br />
A feladatgyűjteményt a gimnáziumokban és a szakgimnáziumokban tanulóknak ajánljuk, akik szeretnének sikeresen felkészülni kémiából a feleletekre, a dolgozatokra, a vizsgákra. A kiadvány segít ? az alapfogalmak és összefüggések alaposabb megértésében; ? a legfontosabb ismeretek rögzítésében, begyakorlásában; ? a számítási feladatok megoldásában; ? a megszerzett tudás rendszerezésében stb. A középiskolában elvárt általános, szervetlen és szerves kémia tudásanyagának elsajátításához járulnak hozzá a különböző típusú és nehézségű feladatok, amelyek sokszínűen, érdekesen mégis jól érthetően dolgozzák fel a tudnivalókat. A feladatok kidolgozás után könnyedén ellenőrizhetők, hiszen a feladatgyűjtemény végén megtalálhatók a megoldások is.
Következő »
Középiskolai történelmi atlasz<br />
<br />
z érettségin hivatalosan engedélyezett tankönyv. <br />
<br />
- Középiskolák 9-12. évfolyama számára, érettségihez, felvételihez, egyetemi tanulmányokhoz is<br />
<br />
- Tankönyvfüggetlen. A művelődéstörténeti térképeket számos, információszerzésre alkalmas grafika egészíti ki<br />
<br />
- OM kerettanterv 28/2000 (IX. 21.)<br />
<br />
- A középszintű érettségi vizsga teljes menetében használható, az emeltszintű érettségi vizsga írásbeli részének 70%-án, és a teljes szóbeli vizsgán használható Az atlasz nem csak a térképes feladatok megoldásában segít
Következő »
Jelen kötet az MTA–ELTE Digitális Írástudás és Irodalomoktatás Kutatócsoport tevékenységének bemutatását tűzi ki célul. Az itt közölt tanulmányok többé-kevésbé átfogó képet adnak a kutatócsoport négyéves tevékenységéről. Az első nagyobb blokkban interjús és kvantitatív kutatásaink eredményeit tekintjük át, valamint a lezajlott képzések tanulságait igyekszünk bemutatni. A második részben tanári reflexiókat és beszámolókat közlünk, amelyek azonban szintén nem nélkülözik az általánosítható tanulságokat, ugyanakkor konkrét módszertani ajánlásokat és példákat is tartalmaznak. Kötetünket szívesen ajánljuk középiskolai tanároknak, a tanárképzésben dolgozó szakembereknek, valamint mindenkinek, aki érdeklődik az irodalomoktatás és a kortárs technológia összefüggései iránt. Szerkesztette: Molnár Gábor Tamás, Fejes Richárd Prae Kiadó Tankönyvek, segédkönyvek 370 oldal Kötés: ragasztókötés ISBN: 9786156199072 Szerző: Molnár Gábor Tamás Kiadás éve: 2021<br />
<br />
Jelen kötet az MTA–ELTE Digitális Írástudás és Irodalomoktatás Kutatócsoport tevékenységének bemutatását tűzi ki célul. Az itt közölt tanulmányok többé-kevésbé átfogó képet adnak a kutatócsoport négyéves tevékenységéről. Az első nagyobb blokkban interjús és kvantitatív kutatásaink eredményeit tekintjük át, valamint a lezajlott képzések tanulságait igyekszünk bemutatni. A második részben tanári reflexiókat és beszámolókat közlünk, amelyek azonban szintén nem nélkülözik az általánosítható tanulságokat, ugyanakkor konkrét módszertani ajánlásokat és példákat is tartalmaznak. Kötetünket szívesen ajánljuk középiskolai tanároknak, a tanárképzésben dolgozó szakembereknek, valamint mindenkinek, aki érdeklődik az irodalomoktatás és a kortárs technológia összefüggései iránt. Szerkesztette: Molnár Gábor Tamás, Fejes Richárd Prae Kiadó Tankönyvek, segédkönyvek 370 oldal Kötés: ragasztókötés ISBN: 9786156199072 Szerző: Molnár Gábor Tamás Kiadás éve: 2021
Következő »
A feladatgyűjtemény elsősorban a középiskolás diákok mindennapi munkájához kíván segítséget nyújtani 13 éves kortól bármelyik iskolatípusban és évfolyamon.<br>Szerkezete független a különböző fizikatankönyvek felépítésétől. Az összeállítás az egyes témakörök hagyományos sorrendjét követi,, a fejezeteken belül betartva a fokozatosság elvét.<br>A példatárat jól használhatja a középiskolás diák a fizika tanulásának folyamatában, a dolgozatírásra és felvételi vizsgára való felkészülésben. Haszonnal forgathatja tanár-szakos egyetemi hallgató, pályakezdő tanár, valamint tanár és diák a tanórán vagy azon kívül.
Következő »