Az Azul társasjáték 3. variációja. Az Azul Summer Pavilion magyar kiadása.
Ez a játék is a klasszikus Azul-mechanizmust követi. 6 különböző színben találunk rombusz formájú elemeket, melyekkel a táblán található 7 darab hatágú csillagokat/virágokat rakjuk ki. Minden színhez tartozik egy csillag, a középső csillagot pedig a 6 különböző rombusz elemből rakjuk ki. A játék 6 fordulóból áll, és ez idő alatt kell a legtöbb pontot összegyűjteni.
A gyűjtés ugyanúgy manufaktúra-korongokról kezdődik, és középen van az első játékost jelölő lapka.
Van egy joker elem is a játékban, amit az adott körben bármelyik másik színre helyettesíthetünk.
Az összegyűjtött rombuszokat nem azonnal kell felhelyeznünk a táblára, hanem a gyűjtés fázis végén, mikor az összes elem elfogyott a manufaktúrákról. Ez az építési fázis.
Az építés felváltva zajlik a játékosok között, mindig csak egy elem helyezhető fel a táblára. Itt tudunk a legjobban taktikázni, mivel egy csillag minden ága meg van számozva. Amennyi szám van rajta, annyi elemet kell gyűjteni az építéséhez. Ha van pl. 6 piros elemünk megépíthető a 6-os ág, vagy az 1-es ág is, és a maradék elem megy vissza gyűjtőbe, nem pedig a zsákba. A gyűjtő egy piros óratorony, amely még jobban növeli a játék esztétikáját.
Az építő fázisban is juthatunk elemekhez akkor, ha a táblánkon szereplő szimbólumokat sikerül körbe kerítenünk. Ekkor újabb rombusz elemeket választhatunk a pontozótábláról.
Lehetőségünk van az építő fázisban a rombusz elemek tárolására a következő körig. Ha így is marad olyan elem, amit nem tudunk lerakni, és tárolni sem tudjuk, akkor pontlevonás jár érte.
A 6. kör végén még megkapjuk a plusz pontokat. A kirakott csillagok különböző pontokat érnek.
Az győz akinek a legtöbb pontja lesz. Ebben az Azul társasjátékban a játékostáblákon kívül találtok egy áttetsző borítólapot, aminek köszönhetően nem fognak elmozdulni a csempék és a pontjelző kockák a táblán.
A játék háttér története:
A XVI. század hajnalán I. Mánuel király felbérelte Portugália legkiválóbb építészeit, hogy grandiózus palotákkal gazdagítsák birodalmát. Az evorai és a sintrai kastély felépítése után egy emlékhelyet kívánt építtetni az udvarába. Egy királyi pavilont, ahol kellő pompával tiszteleghet családja leghíresebb tagjai előtt. Ezt a megbízást a legragyogóbb mesterembereknek szánta, kiknek alkotásai méltók a királyi család dicsőségéhez. Sajnos I. Mánuel már a munkálatok megkezdését sem érte meg.
Jellemzők:
- Ajánlott 8 éves kortól
- Játékidő: 30 - 45 perc
- Játékosok száma: 2 - 4 fő